Terug naar Nieuws
Naar vorige pagina

Gepubliceerd op 13.01.2025

Gezocht!

Ons team is op zoek naar een medewerker Advies en Vorming die Archiefpunt wil versterken.

Archiefpunt is een netwerkorganisatie en steunpunt voor de Vlaamse en Brusselse archiefsector. Het is onze missie om mensen bewust te maken van de grote waarde van archieven. We verzamelen data over privaatrechtelijke archieven en collecties in de digitale archiefbank, in samenwerking met verschillende partners. We geven advies en ondersteuning aan iedereen die hulp kan gebruiken bij alles wat met archiveren, of archiefonderzoek te maken heeft. En daarnaast zetten we in op projecten en communicatiecampagnes die onze liefde voor archief delen met het grote publiek.

Profiel:

  • Bij voorkeur een master-diploma (of gelijkgesteld).
  • Een diploma van de Ma-na-Ma Archivistiek is een pluspunt.
  • Bij voorkeur een aantal jaar ervaring in een gelijkaardige job in de erfgoedsector.
  • Een uitstekende kennis van het Nederlands, een goede passieve kennis van het Frans en het Engels is een pluspunt.

Takenpakket:

  • Begeleiden van gebruikers bij de invoer van data in de Archiefbank
  • Web-redactie
  • Onderhouden van de Kennisbank
  • Organiseren van vormingen over de Archiefbank en over goed archiefbeheer
  • Onderhouden van de helpdesk
  • Vertegenwoordigen van Archiefpunt in relevante vaktechnische werkgroepen
  • Ontwikkelen van de Veldkaart Archieven
  • Opvolgen van nieuwe (internationale) ontwikkelingen in de archiefsector
  • Detecteren van noden in de sector
  • Meedenken over- en werken aan het strategisch uitbouwen van de dienstverlenende rol

Vaardigheden:

  • Klantgerichtheid
  • Samenwerken en netwerken
  • Coördineren, plannen en organiseren
  • Sterke mondelinge vaardigheden
  • Adviesvaardigheden

Aanbod:

  • We bieden je een voltijdse job (38 uur) voor 1 jaar, met mogelijkheid tot verlenging. Deeltijdse tewerkstelling is bespreekbaar.
  • De verloning en verlofregeling verloopt volgens het Paritair Comité 329.01.
  • Plaats van tewerkstelling: het kantoor in Gent, op locatie of via telewerk.
  • Je maakt deel uit van een jong dynamisch team in een uitdagende sector.
  • Flexibele werktijden en vakantieregeling.
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en fietsvergoeding.

Hoe solliciteren?

Heb je interesse om deel uit te maken van Archiefpunt? Stuur dan voor 16 februari 2025 je cv en motivatie sollicitaties@archiefpunt.be, met in de titel de vermelding ‘Sollicitatie Medewerker Advies en Vorming’.

Meer weten?

Heb je vragen over de procedure, dan kan je contact opnemen met Yvon Eikenaar via het nummer 0456 35 2004. Na een selectie op basis van het jobprofiel vinden gesprekken met de geselecteerde kandidaten plaats.

Archiefpunt voert een gelijkekansenbeleid. Kwaliteiten van mensen zijn doorslaggevend, ongeacht hun gender, afkomst, handicap of leeftijd.