![Old spot81 06bigkopie](/uploads/_360xAUTO_crop_center-center_75_none/old_spot81_06bigkopie.png)
De nalatenschap van Bernd Lohaus
Bernd Lohaus (1940-2010) was een in Antwerpen wonende Duitse beeldhouwer. Van 1963 tot 1966 studeerde hij aan de Kunstacademie van Düsseldorf waar hij Joseph Beuys als mentor had.
Bernd Lohaus (1940-2010) was een in Antwerpen wonende Duitse beeldhouwer. Van 1963 tot 1966 studeerde hij aan de Kunstacademie van Düsseldorf waar hij Joseph Beuys als mentor had.
Epitaaf vzw heeft in de loop van haar 30-jarig bestaan een collectie uitgebouwd die zowel beeldhouwwerken als archiefstukken bevat. De kern van de collectie wordt gevormd door het erfgoed van het beeldhouwersgeslacht Salu.
Holebi en trans archief en documentatiecentrum
Het Fonds Suzan Daniel verzamelt archief en documentatie over de geschiedenis van gender en seksuele diversiteit, en de LGBTQI+ beweging.
Na de workshop "Aan de slag met sporterfgoed", die werd georganiseerd door Archiefbank Vlaanderen, nam Betty Autrique, voorzitter van de Beerschot Vrienden Atletiek Club (BVAC) contact op met FelixArchief.
Robrecht (Robert) Lombaerts werd op 30 januari 1898 geboren als tiende kind van Nicolaas Frans Popo Lombaerts en van Petronella Louisa Staes, die in de Kerkhofstraat 34 te Boom woonden.
Mendop vzw werd in 2008 opgericht als archief-, documentatie- en expertisecentrum voor dierenerfgoed. Veel dierenerfgoed gaat immers verloren of geraakt versnipperd bij gebrek aan een gespecialiseerd opvangcentrum.
Het New Reform Archief geniet erkenning als “archiefbank van de kunsten”. Meer dan 2500 dossiers van kunstenaars en instellingen zijn erin opgenomen die dezelfde doelstellingen nastreven als New Reform.
In 2016 vierde TAZ (Theater aan Zee) haar 20-jarig bestaan, naar aanleiding hiervan ontwikkelde het Oostendse kunstenfestival een online tentoonstelling om zo het verleden verleden toegankelijk te maken voor het brede publiek.
Het Rubenianum in Antwerpen – Onderzoeksinstituut voor Vlaamse kunst van de 16de en 17de eeuw – beheert de grootste onderzoekscollectie over Peter Paul Rubens en tijdgenoten.
In 1993 besluiten een aantal verenigingen uit Antwerpen de handen in elkaar te slaan om een antwoord te bieden op de problemen waarmee migrantengezinnen en -jongeren te kampen hebben.
Documentaire foto’s en persfoto’s kunnen rechtstreeks historische gebeurtenissen afbeelden, familiefoto’s meestal niet. Daarom lijken slechts de eersten nuttig als bron voor historisch onderzoek.